Home page

Ik doe dit omdat elke container voldoende verwachtingen moet stellen voor wat hij bevat. Als de startpagina het ene zegt, maar de interne pagina's zeggen een ander, dat zal leiden tot een falen van gebruikerservaring.

Dit betekent ook dat, tegen de tijd dat het werk begint op de startpagina, er al veel vaart is. En elke aanhoudende angst komt tot een hoofd - op de startpagina.

Thuispagina's zijn angst voor bedrijven. De startpagina is uw eerste indruk. En zoals het oude gezegde luidt, krijg je maar één kans. Dus thuispagina's hebben zelf een unieke set ontwerpdoelen.

Voordat ik in die doelen sta, is hier een korrel zout. Elke site waaraan ik ooit heb gewerkt, heeft opvallend vergelijkbare verkeerstrends gehad en men valt op. Weet je nog dat kleinste, diepste element dat ik eerder heb beschreven? Dit is het atomaire element - voor een nieuwssite is het de verhaalpagina; Voor een zoekmachine is dit het zoekresultaat; Voor een winkel is het een productpagina. Deze pagina is goed voor 60 tot 75 procent van alle paginaweergaven op de site. De rest is van de startpagina.

Dit wil niet zeggen dat de startpagina onbelangrijk is - het is enorm belangrijk als een eerste indruk. Maar als je naar de cijfers kijkt, krijg je veel meer knal uit tweaks naar de Atomic Element -pagina's dan de startpagina.

Dat gezegd hebbende, laten we eens kijken naar de unieke uitdagingen die thuispagina's aanwezig zijn. Vergeet niet dat als ik de startpagina zeg, ik de pagina bedoel die op wat dan ook leeft.com. De eerste pagina die een gebruiker ziet wanneer ze bij uw voordeur verschijnen.

Elke startpagina heeft vier hoofddoelen, in deze volgorde:


Doel 1: Beantwoord de vraag: "Wat is deze plek?"
Dit is en zal altijd de nummer één taak van elke startpagina zijn. Als je dit doel negeert, laat je nieuwe bezoekers in het donker achter.

Het eerste wat een nieuwe bezoeker doet wanneer ze op een onbekende site komen, is die vraag stellen. Als de site niet goed werk doet om het binnen een paar seconden te beantwoorden, zal de gebruiker zich dom voelen, vertrekken en nooit meer terugkomen. Wat zou je tenslotte doen als je iemand zou ontmoeten en ze je een idioot voelden? Zou je weer met ze willen rondhangen?

Dit gaat erom een ​​goede eerste indruk te maken.


Wees niet bang om goede ouderwetse tekst te gebruiken om te zeggen: "Dit is wie we zijn, en dit is waar we over gaan." Link vervolgens naar een meer uitgebreide pagina of tour. Op die manier hebben de mensen die die hulp nodig hebben een plek om het te vinden. En zorg ervoor dat de tekst die u gebruikt, opgewonden en positief is - en zorgt ervoor dat de lezer zich belangrijk voelt.

Wees natuurlijk niet te veel. Zorg ervoor dat alle woorden die u gebruikt zwaar tillen doen. Maar de uitleg moet bovenaan pagina één beginnen - het is het belangrijkste dat u kunt doen om nieuwkomers om te zetten in herhaalde bezoekers.

Dit is vooral belangrijk voor bedrijven die nieuwe dingen proberen te doen. Google kan wegkomen met een voorpagina van de gebruikers-hostiel omdat iedereen al weet hoe het te gebruiken. Maar dat is de uitzondering op de regel. Als je iets nieuws doet, moet je het soms gewoon uitleggen in een gewone taal, zoals: Flock is een gratis, open source webbrowser.

Als een eerste keer bezoeker van de startpagina van uw site niet begrijpt wat het is binnen drie seconden, heb je het doel nummer één gefaald, dus voel je vrij om de rest over te slaan. De enige mensen die de site zullen gebruiken, zijn de mensen die al weten wat het doet. Of, weet je, masochisten.

Doel 2: Sta niet in de weg van de herhaalde bezoeker

Dat gezegd hebbende, het tweede doel is om uit de weg te gaan van de gebruikers die al weten wat ze doen. Dit zijn de gebruikers zoals jij, degenen die hier eerder zijn geweest en het al krijgen.

Een geweldige techniek die de eerste twee doelpunten in één viel, is om één deel van de pagina dynamisch te maken. Dat gebied kan een uitleg aan nieuwkomers tonen. Maar zodra de gebruiker is ingelogd, vervangt u de uitleg door enige informatie die specifiek is voor die gebruiker (die ook aan doel drie voldoet).

Flickr brengt deze methode tot extreem en biedt geheel andere thuispagina's als de gebruiker is ingelogd of uitgewerkt. Voor hen is dit een perfecte methode. De site is zo aangepast voor ingelogde leden, en de service is gewoon anders genoeg dan andere sites, het is volkomen logisch om een ​​geheel andere ervaring te bieden aan elke groep, en het voldoet perfect doelen één en twee.

0 products

0 products

Sorry, there are no products in this collection.